Odpowiedzi

2010-03-17T21:52:55+01:00
180stopni- 90= 90
2x+x= 90
3x=90 |÷3
x= 30
90 i 30 i 60
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:55:01+01:00
1 kąt 90 stopni
2 kąt x
3 kąt 1/2(x+90)
Suma miar kątów w trójkącie=180 stopni

90+x+1/2(x+90)=180
x+1/2x+45=180-90
1,5x=90-45
1,5x=45
x=45/1,5
x=30

1 kąt 90 stopni
2 kąt x=30 stopni
3 kąt 1/2(x+90)=1/2(30+90)=1/2*120=60 stopni
Spr.
90+30+60=180 stopni.
Odp.
Kąty mają odpowiednio 30, 60 i 90 stopni.
pozdrawiam:)

9 4 9