Odpowiedzi

2010-03-17T21:54:18+01:00
Do wspólnego mianownika
22 4/20 - 8 5/20 = 13 19/20 = 13,95
2010-03-17T21:54:38+01:00
Jesli powiemdzy 22 i 1/5 jest razy jak i miedzy 8 i 1/4 to:
22/5-2=22/5-10/5=12/5=2cale i 2/5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:57:11+01:00
22 1/5-8 1/4=
1/5 i 1/4 sprowadzamy do wspólnego mianownika
Dla 5 i 4 najbliższą wspólną liczbą jest 20 (4*5)

Liczebniki mnożymy tyle samo razy co pomnożyliśmy mianowniki

22 1/5-8 1/4=22 4/20-8 5/20= 21 24/20-8 5/20= 13 19/20