Odpowiedzi

  • nyan
  • Rozwiązujący
2010-03-17T21:58:56+01:00
Córka - x
matka 2,5x

2,5x - x = 30
1,5x = 30
x = 20

Odp: Córka ma 20 lat
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:58:58+01:00
Matka x
Córka y

x=2,5y
x-y=30

2,5y-y=30
1,5y=30
y=30/1,5
y=20
x=2,5*20=50

Matka x=50 lat
Córka y=20 lat
Spr.
50-20=30
50=2,5*20
50=50
Odp.
Mama ma 50 lat, a córka 20
pozdrawiam:)
2010-03-17T22:01:17+01:00
X-wiek matki
y - wiek corki
{ x=2,5y
{x-y=30 //* (-1)
-3,5y=30 //:(-3.5)
y=8,5
x= 2,5*8,5= 21.5
Odp . Matka ma 21,5 lat a corka 8.5