Mam dla was zadanko ; p
Proszę jak najszybciej.! ; p

Jaki nastrój panuje w utworze pt.: " Etiuda rewolucyjna " - Fryderyk Chopin chyba ; p.

Proszę o jakąś sensowną odpowiedź. Jeżeli ktoś nie wie, to niech se na You tube przesłucha. Pomóżcie. ; p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:59:47+01:00
Etiuda rewolucyjna ma charakter poważny. Jest utworem, który swą muzyką ukazuje sytuację naszego kraju. Powstała na wieść o stłumieniu powstania listopadowego. Ma niezwykłe znaczenie dla naszego narodu. Pomagała Polakom wytrzymać trudne chwile.

Charakter:
podniosły
poważny
patriotyczny
utrzymana w dość szybkim tempie
2 5 2
2010-03-17T22:56:59+01:00
Etiuda Rewolucyjna została skomponowana przez Chpina, kiedy dowiedział się o upadku powstania. Nastrój etiudy jest smutny, można się domyślać, że kompozytor z żalu i smutku skomponował ten utwór.