Z Łodzi do Gdańska jest 330 km.O godzinie 8.00 wyrusza z Gdańska do Łodzi samochód ciężarowy z prędkością 50 km/h.Jednocześnie z Łodzi wyjeżdża w kierunku Gdańska samochód osobowy z prędkością 82km/h. O której godzinie te samochody się spotkają ?

Proszę pomóżcie mi !!!
Jak możecie to też wytłumaczycie te zadanie !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T21:59:56+01:00
Samochód z Gdańska do łodzi
100km=2 godziny czyli bedzie 10 :00
300km=6 godzin czyli bedzie 14:00
30/50*100%=60%
60% z godzin=36 minut
W łodzi bedzie o 14:36
Samochód z łodzi do gdańska
164km =2 godziny
328km=4 godziny
12:02:73 zajedzie do gadńska

dasz najj
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T22:00:51+01:00
Dane:
Z Łodzi do Gdańska jest 330 km
Szukane:
O której godzinie te samochody się spotkają ?
Rozwiązanie:
Samochód z Gdańska do łodzi
100km=2 h czyli będzie 10 :00
300km=6hczyli będzie 14:00
30/50*100%=60%
60% z godzin=36 minut
W łodzi będzie o 14:36
Samochód z łodzi do gdańska
164km =2h
328km=4h
12:02:73 zajedzie do Gdańska