Klocki Renatki były w dwóch pudełkach - żółtym i niebieskim. W niebieskim budełku było 5 razy więcej niż w żółtym. Gdy brat Renatki przełożył z niebieskiego do żółtego pudełka 16 klocków, w oby pudełkach było ich tyle samo. Ile razem klocków miała Renatka w obu pudełkach?
Opisz wszystko co robisz i rozwiąż.

Proszę szybko ! POWODZENIA :** DAJE NAJ :**

2

Odpowiedzi

2010-03-17T22:04:11+01:00
X=ilośc klocków w żółtym pudełku8
y=ilośc w niebieskim

y=5x
y-16=x+16

5x-16=x+16
5x-x=16+16
4x=32
x=32:4
x=8

y=5×8=40
w żółtym było 8, a w niebieskim 40 klocków
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:08:01+01:00
Pudełko żółte x
Pudełko niebieskie y

y=5x
x+16=y-16

x-y=-16-16
x-5x=-32
-4x=-32
x=-32/-4
x=8
x=5x=5*8=40

x+y=8+40=48 klocków
Spr.
40=5*8
40=40

8+16=40-16
24=24
Odp.
W obu pudełkach Renata miała 48 klocków
pozdrawiam:)


23 3 23