Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:22:14+01:00
1.
CH3COOH + C3H7OH -----> CH3COOC3H7 + H2O

2.
HCOOH + CH3OH-------> HCOOCH3 + H2O

3.
C2H5COOH + C2H5OH------> C2H5COOC2H5 + H2O
1 5 1
2010-03-17T22:26:21+01:00
1. etanianu propylu
2. metanianu metylu
3. propionianu etylu

1.CH₃COOH+C₃H₉OH->CH₃COOC₃H₉+H₂O
2.HCOOH+CH₃OH->HCOOCH3+H₂O
3.C₂H₅COOH+C₂H₅OH->C₂H₅COOC₂H₅+H₂0

Proszę o naj ;)
1 4 1
2010-03-17T22:55:55+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
CH3COOH + C3H7OH---->CH3COOC3H7 + H2O
................................etanian propylu
2.
HCOOH + CH3OH---->HCOOCH3 + H2O
...............................metanian metylu
3.
C2H5COOH + C2H5OH---->C2H5COOC2H5 + H2O
.................................propionian etylu

We wszystkich reakcjach na strzałce napisać "stęż. H2SO4"
2 5 2