ZADANIE 1

a)oblicz 8% liczby ktorej 15% wynos 132

b)oblicz 95% liczby ktorej 64% wynos 35 2/10

ZADANIE 2

a)znajdzi liczbe ktorej 20% wynos tyle ile 75% liczby 22

b)znajdzi liczbe ktorej 60% wynos 55% liczby 171,6



prosze o cale ruwnanie nie tylko wynik
zgury bardzo dziekuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:27:12+01:00
1a]x=szukana liczba
15%x=132
x=132:0,15
x=880

8% liczby 880=0,08×880=70,4
b]
x=szukana liczba
64%x=35,2
x=35,2:0,64
x=55

95% z 55=0,95×55=52,25
2a]
75% liczby 22=0,75×22=16,5
x =szukana liczba
20%x=16,5
x=16,5:0,2
x=82,5
b]
55% liczby 171,6=0,55×171,6=94,38
x=szukana liczba

60%x=94,38
x=94,38:0,6
x=157,3
2 5 2
2010-03-17T22:33:01+01:00
1.
a) szukana liczba-x
15[procent]x =132
x=132/0,15
x=880
8% liczby 880=0,08*880=70,4
b)szukana liczba-x
64[procent]x =35,2
x=35,2/0,64
x=55
95[procent] z 55=0,95*55=52,25

2.
a)75[procent] l. 22=0,75*22=16,5
szukana liczba-x
20[procent]x =16,5
x=16,5/0,2
x=82,5
b)
55[procent] l. 171,6=0,55*171,6=94,38
szukana liczba-x
60[procent]x=94,38
x=94,38/0,6
x=157,3