Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:37:40+01:00
Pboczne = πrl
tg30 = H/r
√3/3=H/r
√3r = 3H
r=(3H)/√3

V = 1/3× πr²H
v=1/3 π(3H/√3)²H
v=H³π
H³π=1000π /:π
H³=1000
H=10

sin30 = H/l
1/2 = H/l
l=2H
l=2×10=20

r= 30/√3=10√3
P=π×10√3×20
P=200√3π cm²
3 5 3
2010-03-17T22:38:44+01:00
R = H√3 (promień podstawy)
l = 2H (tworząca)
H - wysokość stożka

V = ⅓ * Πr² * H <-- wzór na objętość stożka
1000Π = ⅓ * Π * (H√3)² * H <-- po podstawieniu naszych zmiennych
1000 = H³
H = 10 [j]

Π * r * l <-- wzór na pole boczne stożka
Π * 10√3 * 20 = 200√3Π [j²] <-- wynik

Objętości stożka nie jest podano w centymetrach! Wynik nie będzie w cm² tylko w j² (jednostki kwadratowe).
1 2 1
2010-03-17T22:41:27+01:00
V = 1/3πr²H = 1000π
Pb = πrl

a=H
l=2a

1/3πr²a=1000π |*3
πr²a=3000π |:π
r²a = 3000
r= √3000/a

Pb = π * √3000/a * 2a
Pb = 2 √3000 π = 200√3π


2 4 2