Ela z Marcinem wybrali się na pieszą wycieczkę. Postanowili przejść trasę o długości 21 km. Po trzech godzinach marszu Marcin powiedział do Eli:
-Pozostało nam do przejścia o 5 km mniej, niż już przeszliśmy.

Jaką odległość pokonali w ciągu pierwszych trzech godzin wycieczki?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:26:40+01:00


x= tyle przeszli
x-5m=tyle zostało do przejścia
rozwiazanie:
x+x-5=21km
2x=21+5
2x=26
x=26:2
x=13km przeszli

x-5=13-5=8 km zostało do przejścia
odpowiedz. pokonali 13km
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T22:27:30+01:00
21 km - odległość do przejścia
x - odległość po 3 godz
x-5 - pozostała do przejścia odległość

x + (x-5) = 21
x + x - 5 = 21
x + x = 21 + 5
2x = 26 /:2
x = 13

Po trzech godzinach przeszli 13 km
1 5 1