Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:33:38+01:00
Staroglacjalny:
*powstał podczas zlodowacenia śrokowopolskiego
* brak jezior(zanikły)
* pasy wzgórz moren czołowych
* obszar równinny

młodoglacjalny:
*powstał podczas zlodowacenia północnopolskiego
*bardzo duża liczba jezior, wzniesień moreny czołowej
*sandry
*pradoliny
dwie części: pojezierza polskie i Pobrzeża Południowobałtyckie
18 4 18
2010-03-17T22:35:42+01:00
Inne formy powierzchni wystepuja.
Na obrzasze mag.wystepuje wiecej jezior
Om jest bardiej wyrównany.
Na OM jest bardziej widoczne działanie l9dowca
13 2 13
2010-03-17T23:07:48+01:00
Obszar Staroglacjalny objął swoim zasięgiem obszary całej polski. Brak tu wyraźnych form polodowcowych. np. Jezior, większych wysokości.

Obszar młodoglacjalny- obją swoim zasięgiem północną częśc naszego kraju.Charakteryzuje go występowanie licznych,wyraźnych form polodowcowych.( np. Jeziora- Rynnowe, Morenowe, większe wyskokości: Wierzyca, Szewskie Wzgórza, Dylewska Góra,urozmaicona rzeźba terenu .
10 2 10