Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:48:46+01:00
Dane:
Q=50000J
m=2kg
t1=20st C
cw=4200J/kg *st
szukane:
t k=?
Q=m *cw *(tk-t1)
50000J=2kg *4200J/kg *st *(tk-20stC)
50000J=8400J/st(tk-20 stC)
50000=8400tk-168000 /+168000
8400tk=218000 /:8400
tk=26 st C
odp:woda ogrzała się do tem ok 26 stC.


1 5 1
2010-03-17T22:49:06+01:00
Dane:
Q = 50000 J
m = 2 kg
t₁ = 20°C, nie potrzeba zamieniać na kelwiny, bo liczymy różnicę temperatur, która jest taka sama dla obu jednostek
c = 4200 J/(kg * K)

Szukane:
t₂

Q = mc(t₂ - t₁)
Q/mc = t₂ - t₁
t₂ = Q/mc + t₁ = 50000 / (2 * 4200) + 20 [J/kg/J*kg *K=K]
t₂ ≈ 26°C
1 5 1