Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:46:43+01:00
Mikroskopach,lunetach,lornetkach, lupach, okularach leczniczych, soczewkach kontaktowych, spektrofotometrach ,aparatach fotograficznych, kamerach filmowych, druku soczewkowym, świetlnych semaforach kolejowych
14 4 14
2010-03-17T22:50:37+01:00
Soczewki są stosowane w wielu przyrządach optycznych do tworzenia obrazu lub kształtowania wiązki światła:

* mikroskopach
* lunetach
* lornetkach
* lupach
* okularach leczniczych
* soczewkach kontaktowych
* spektrofotometrach
* aparatach fotograficznych
* kamerach filmowych
* druku soczewkowym
* świetlnych semaforach kolejowych

Soczewka akustyczna służaca do zmian bieżności fal akust.
Soczewka binarna
spełnia te same funkcje co soczeka optyczna
Soczewka elektronowa wytwarza niejednokortne pole elektronowe.
Soczewka fresnela- schodkowa
Soczewka optyczna.
Soczewka zwierciadlana.

16 4 16
2010-03-17T23:01:24+01:00
Wykorzystanie soczewek w życiu codziennym ma wiele zastosowań np.
okulary, lupy, mikroskopy ,projektory filmowe rzutniki do oglądania zdjęć, lornetki, aparaty fotograficzne,kamery filmowe, lunety, czytniki kodów kreskowych, czytniki płyt CD, fotokomórki, reflektory itd.
życzę szóstki :)
19 4 19