Zadanie. 1
Co tu nie pasuje?
a) Monako, Malta, Watykan, San Marino, Andora
b) Banan, pomarańcza, jabłko, limetka, cytryna
c) Brazylia, Zeir, Kenia, Gujana, Ekwador
d) Agawa, juta, słonecznik, len, bawełna

Zadanie. 2
Jakie miejsce uznawane jest za "pępek świata"?

Zadanie. 3
Najmłodszym stanem Stanów Zjednoczonych są hawaje, który jest najstarszy i w którym roku został uznany za część USA?

Zadanie. 4
Ursa, Major i Ursa Minor to dwa gwiazdozbiory w pobliżu Gwiazdy Polarnej na nocnym niebie. Jakie zwierzę symbolizują?

proszę o szybkie rozwiązanie tych wszystkich zadań. Zależy mi na czasie.
proszę też o krótkie opisy w zadaniach 2,3,4 :-P

3

Odpowiedzi

2010-03-17T23:36:18+01:00
A) Malta
b) jabłko
c) Kenia
d) słonecznik

II
Nowy York - najwieksza mieszanka kultorowo-narodowosciowa na swiecie.

III
Najstarszy jest pierwszy tj.1803 usa odkupilo Luizjane

IV
ursa niedzwiedz , ursa major - duzy niedzwiedz i ursa minor - maly niedzwiedz
2010-03-17T23:41:57+01:00
1.
a) Watykan - jest państwem w mieście (Rzymie)
b) Banan - sok pozostałych owoców ma odczyn kwaśny
c) Zeir? Riez (miejscowość we Francji) pisane od tyłu ;)
d) Słonecznik - z pozostałych roślin tworzy się tkaniny

2. Wyspa Wielkanocna. <-- Google. nie Nowy Jork... NYC to The Big Apple. (wielkie jabłko)

3. Floryda (miejsce lądowania pierwszych "białych" w Ameryce) <-- to w sumie strzelałem trochę

4. Niedźwiedzice - Wielką i Małą. (Ursa - niedźwiedź, Major - większy? Minor - mniejszy? coś w tym stylu, Major to jakby duży a Minor mały, zresztą zobacz słownik czy coś)

Pozdrawiam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T23:45:18+01:00
Zadanie. 1
Co tu nie pasuje?
a) Monako, |-Malta-|, Watykan, San Marino, Andora
b) Banan, pomarańcza, |-jabłko-|, limetka, cytryna
c) Brazylia, |-Zeir-|, Kenia, Gujana, Ekwador
d)|- Agawa-|, juta, słonecznik, len, bawełna


Zadanie. 2
Jakie miejsce uznawane jest za "pępek świata"?

RZYM - a dokadniej Umbilicus Urbis Romae (zwany także Mundus, pępek Rzymu albo pępek świata. niewielki, okrągły, ceglany monument, stojący na Forum Romanum.

Zadanie. 3
Najmłodszym stanem Stanów Zjednoczonych są hawaje, który jest najstarszy i w którym roku został uznany za część USA?

1778-04-28 Maryland ( jest to data ratyfikowania przez ten stan konstytucji ) jest to rowniez jeden z 13 stanów załozycielskich, ale ratyfikował jako pierwszy.

Zadanie. 4
Ursa, Major i Ursa Minor to dwa gwiazdozbiory w pobliżu Gwiazdy Polarnej na nocnym niebie. Jakie zwierzę symbolizują?

Niedźwiedzicę, Ursa Major -Wielka Niedźwiedzica, Ursa Minor - Mała niedźwiedzica
1 4 1