Dla mózgowia jedynym materiałem energetycznym jest dostarczana przez krew glukoza . Umożliwia ona wytwarzanie energii, która wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mózgu . Adrenalina wydzielana w sytuacjach stresowych do krwi mobilizuje organizm . Na przyklad podczas pisania testu hormon ten przyśpiesza niektóre czynności życiowe. Napisz czy w tej sytuacji obecność adrenaliny powoduje podniesienie czy obniżenie poziomu glukozy we Krwi . Odpowiedz uzasadnij jednym argumentem .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T06:58:57+01:00
Adrenalina to inaczej hormon walki,i w warunkach stresu powoduje zwiększenie się poziomu glukozy w krwi,wpływa na metabolizm węglowodanów,białek i tłuszczy w całym organizmie.
Hormon ten wydzielany jest przez nadnercza.
227 4 227
Ogólnie jest OK, ale adrenalina to hormon walcz LUB UCIEKAJ
A nie tylko walki
Ponieważ jak jedzie na ciebie ciężarówka, to raczej adrenalina nie pomoże Ci w walce, raczej w ucieczce.
2010-03-18T07:48:51+01:00
Gdy wydzielana jest adrenalina to podnosi się poziom cukru we krwi. Wtedy komórki mózgu oraz ciała dostają więcej energii żeby bu=yło łatwiej uciec przed czymś lub napisać sprawdzian:)
234 3 234