Przechodniu!
Tu spoczywają prochy Diofantosa , który zmarł w głębokiej starości. Przez szóstą część życia był dzieckiem,przez 12-stą młodzieńcem.Jeszcze siódma część życia minęła,zanim się ożenił.W pięć lat póżniej urodził mu sie syn, któremu okrutny los dał życie dwakroć krótsze niż ojcu.W cztery lata po śmierci syna Diofantos zasnął snem wieczmnym.

Ile lat żył Diofantos ?

Daje naj. potrzebne na pon. ;/
Te np. szóstą część życia tzn. ⅙

3

Odpowiedzi

2010-03-18T10:13:57+01:00
1/6x+1/12x+1/7x+5+1/2x+4=x
14/84x+7/84x+12/84x+5+42/84x+4=x
75/84x-x=-9
-9/84x=-9 /:(-9/84)
x=-9*(-84/9)
x=84
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T10:24:13+01:00
1/6x+1/12x+1/7x+5+1/2x+4=x
14/84x+7/84x+12/84x+42/84x-84/84x=-9
-9/84x=-9
x=84
Odp. Diofantos żył 84lata
16 3 16
2010-03-18T10:46:08+01:00
⅙x+ 1/12x+ 1/7x+ 5+ ½x+ 4= x
14/84x+ 7/84x+ 12/84x+ 5+ 42/84x+ 4= x
75/84x- x= -9
-9/84x= -9 /:(-9/84)
x= -9*(-84/9)
x= 84
odp. Diofantos zył 84 latka:)
5 3 5