Rzecze raz czart do żebraka :
- Niech umowa będzie taka.
Gdy przebiegniesz ten most cały ,
Zdwoję twoje kapitały.
Żądam tylko,byś w nagrodę,
PO ośm groszy rzucał w wodę.
Żebrak chetnie przez most leci,
Raz i drugi,nawet trzeci..
Tu dopiero spostrzegł - Zdrada !
Ani grosza nie posiadam !
Teraz prędko rachuj mały.
Jakie dziad miał kapitAŁY?

Daje naj...
Jeszcze jak byście mogli to napiszcie mi jak to obliczyliscie bo ja nic nie rozumiem z matmy. ; /

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T10:18:36+01:00
Na początku musiał dziad mieć 7 gr. Przebiegł przez most raz, czart tę sumę podwoił do 14gr, ale dziad wyrzucił 8gr. Czyli mamy:
7×2-8=14-8=6
Za drugim razem miał więc 6gr. Czart tę sumę znowu podwoił, więc dziad ma 12gr. I wyrzuca 8gr. do wody. Czyli
6×2-8=12-8=4
Po 3 biegu przez most dziad ma 4gr, co czart znów podwaja i dziad ma 8gr. Wyrzuca 8gr. I zostaje mu NIC!
4×2-8=8-8=0 I teraz tylko połączyć te trzy równania. To trzeba robić od tyłu. Robiąc od tyłu zamieniamy znak na przeciwny Równanie więc będzie takie:
0+8=8 8÷2=4 4+8=12 √12=6 6+8=14 √14=7
;)
odp. Na początku dziad miał 7 gr.
211 2 211
2010-03-18T10:23:07+01:00
X- początkowy kapitał żebraka
2x-8 -kapitał żebraka po pierwszym przebiegnięciu mostu ( 2x bo diabeł
podwajał)
2*(2x-8)-8=4x-24 - kapitał żebraka po drugim przebiegnięciu mostu
2*(4x-24)-8=8x-56 -kapitał żebraka po trzecim przebiegnięciu mostu
8x-56=0
8x=56/:8
x=7 - tyle musiał mieć na początku żebrak
123 4 123