Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T10:44:06+01:00
1 .Wszystkie substancje które wchodzą w skład organizmu znajdują się w ciągłym obiegu- przemieszczają się miedzy środowiskiem a organizmami. Proces ten nazywa się krążeniem materii. Każda substancja wykorzystywana przez organizmy prędzej czy później wraca do środowiska aby ponownie być przez nie użyta. - TAK WIĘC MATERIA KRĄŻY W EKOSYSTEMIE.

Energia wprowadzona jest do ekosystemu przez rośliny, które pobierają energię słoneczną. Przykładowo: Jeśli roślinożerca zostanie zjedzony przez mięsożercę, to przekaże energię ale już mniejsza niż sam pobrał z roślin. Na każdym kolejnym szczeblu energii jest coraz mniej i dlatego mówimy o jej przepływie. ENERGIA PRZEPŁYWA W EKOSYSTEMIE.

2.Biotop (ekotop) - środowisko, w którym żyją organizmy o takich samych lub bardzo zbliżonych wymaganiach życiowych.


12 4 12
2010-03-18T11:44:11+01:00
Energia przepływa, a materia krąży
21 4 21