Zakończenie wieży jest stożkiem o promieniu podstawy r=3m i tworzącej I=5m. Ile m² blachy trzeba kupić na pokrycie zakończenia wieży, jeżeli na skrawki i spojenia trzeba doliczyć 10%? Jaki jest orientacyjny koszt pokrycia , jeśli 1m² dachówek z blachy kosztuje 43,78 zł. Wynik podaj z dokładnością do 10 zł.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T12:02:47+01:00
R=3m
l=5m
h=√5²-3²
h=√25-9
h=√16
h=4m

pole boczne=πrl=3,14×3×5=47,1m²
47,1+10%=47,1+0,1×47,1=47,1+4,71=51,81m²=ilość potrzebnej blachy
1m² kosztuje 43,78zł
51,81m² kosztuje 43,78×51,81=2268,24zł= około 2270zł
1 5 1
2010-03-18T12:10:05+01:00
R = 3 m
l = 5 m
Pb - pole powierzchni bocznej = Πrl = 15Π m²
110% = 1,1
1,1 razy 15Π = 16,50Π = 16,50 razy 3,14 = 51,81 m²
K - koszt dachówek = 51,81 razy 43,78 = 2268,24 = 2268 zł