Odpowiedzi

2010-03-18T12:07:38+01:00
A,b= przyprostokątne
b=a+7

pole=½ab
30=½a(a+7)
30=½a²+3,5a

½a²+3,5a-30=0
Δ=b²-4ac=12,25+60=72,25
√Δ=8,5
a=(-b-√Δ):2a=(-3,5-8,5):1=-12
a₂=(-3,5+8,5)=5

b=5+7=12
przyprostokątna mają5cm i 12 cm
c=√5²+12²=√25+144=√169=13cm ma przeciwprostokątna
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T12:12:57+01:00
Przyprostokątne:
a=x
b=x+7
P=1/2a*b
P=30 cm^2

30=1/2x*(x+7) *2
60=x^2+7x
x^2+7x-60=0 x>0
delta=b^2-4ac
delta=49+240=289
pierw. z delta=17
x1=(-b-pierw. zdelta)/2a
x2=(-b+pierw. z delta)/2a

x1=(-7-17)/2<0 sprzeczne bo warunek x>0
x2=(-7+17)/2=5 spełnia warunek

a=x=5
b=x+7=5+7=12
c^2=a^2+b^2
c^2=5^2+12^2
c^2=25+144
c^2=169
c=13

a=5cm
b=12cm
c=13cm
Spr.
P=1/2*5*12=30 cm^2
Odp.
Boki trójkąta mają odpowiednio 5, 12 i 13 cm.
pozdrawiam:)
4 4 4