Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T13:17:37+01:00
A(2;1)
B(16;7)
C(6;11)

AB=√(16-2)²+(7-1)²=√196+36=√232=2√58
AC=√(6-2)²+(11-1)²=√16+100=√116=2√29
BC=√(6-16)²+(11-7)²=√100+16=√116=2√29

obwód=2√58+2×2√29=2√58+4√29=2(√58+2√29)

ro trójkąt równoramienny , bo AC=BC
2010-03-18T13:24:54+01:00
a²+b²=c²

10²+4²=x²
100+16=x²
x²=116|√
x≈10,77


|AC|≈10,77



a²+b²=c²

10²+4²=x²
100+16=x²
x²=116|√
x≈10,77

|CB|≈10,77


a²+b²=c²

14²+6²=x²
196+36=x²
x²=232|√
x≈15,23

|AB|≈15,23



Trójkąt ten jest trójkątem równobocznym

2010-03-18T14:15:04+01:00
Oblicz obwód trójkąta o wierzchołkach: A(2, 1), B(16, 7), C(6,11). Jaki to trójkąt?

IABI=√14²+6²=√196+36=√232
IACI=√4²+10²=√16+100=√116
IBCI=√10²+4²=√100+16=√116

jest to trójkąt równoramienny prostokatny, bo AC²+BC²=AB²