Odpowiedzi

2010-03-18T13:26:40+01:00
A). x+2x+3x+4x=¹/₉-¹/₁₀
10x=1/90 /10
x=1/900
b). (4x-3)(2x+3)=8x²
8x²+12x-6x-9=8x²
6x=9 /6
x=1 i 1/2


a). (x-1)²>x²
x²-2x+1>x²
-2x>1 /-2
x<-1/2

b). 2x>5x-(7-2x)-(4x+8)
2x>5x-7+2x-4x-8
-x>-15
x<15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T13:35:29+01:00
Rozwiąż równanie:
a).
x+2x+3x+4x=¹/₉-¹/₁₀ -(to ułamki)
10x=1/90
x=1/900

b).
(4x-3)(2x+3)=8x²
8x²+12x-6x-9=8x²
8x²-8x²+12x-6x=9
6x=9
x=1,5


Rozwiąż nierówność:
a).
(x-1)²>x²
x²-2x+1>x²
x²-x²-2x>-1
-2x>-1
x< 0,5

b).
2x>5x-(7-2x)-(4x+8)
2x>5x-7+2x-4x-8
2x-5x-2x+4x>-7-8
-x>-15
x<15
2010-03-18T13:46:09+01:00
Rozwiąż równanie:
a). x+2x+3x+4x=¹/₉-¹/₁₀ -(to ułamki)
10x=¹/₉-¹/₁₀
10x=¹⁰/₉₀-⁹/₉₀
10x=¹/₉₀ /:10
x=¹/₉₀ ×¹/₁₀
x=1/900

b). (4x-3)(2x+3)=8x²
8x²+12x-6x-9=8x²
6x=9/:6
x=³/₂
x=1½


Rozwiąż nierówność:
a). (x-1)²>x²
x²+2x+1>x²
2x>-1/:2
x>-½ x∈(-½,+∞)

b). 2x>5x-(7-2x)-(4x+8)
2x>5x-7+2x-4x-8
2x-3x>-15
-x>-15/:-1
x<15

x∈(-∞,15)