Odpowiedzi

2010-03-18T13:43:40+01:00
R= promień wczesniejszej obraczki
2πr=obwód tej obraczki

2mm:2=1mm
r+1mm=promień poszerzonej obraczki

2πr=2π(r+1)=2πr+2π

2πr+2π-2πr=2π
2π=2×3,14=6,28mm≈6,3mm
obwód zwiększył się o około 6,3mm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T13:45:50+01:00
Jesli średnica zwiększyła się o 2mm to nasz promień zwiększył się o 1mm.

Najłatwiej będzie to wyliczyć przyjmując jakieś wartości.
Dla upewnienia się na dwóch przykładach.

wzory

na Obwód - 2πr
pod π podstawiamy 3,14

przed
2*3,14*2= 12,56
po
2*3,14*2,1≈13,18

różnica 0.62, czyli 6,2mm

przed
2*3,14*8= 50,24
po
2*3,14*8,1=50,86

różnica 0,62 czyli 6,2mm

Jak widzimy niewazne jakiej wielkosci jest obrączka jej obwód się zmieni o 6,2mm :)


cheers