1.podstawa ostroslupa jest prostokat o bokach 12 cm i 16 cm.wszystkie krawedzi boczne sa rownej d;ugosci i maja po 2,5dm.obliczcie objetosc i pole powierzchni ostroslupa
2. w trapezie rownoramiennym wysokosc i krotsza podstawa maja te sama wysokosc 8cm a kat ostry tego trapezu ma maire 60 stopni oblicz pole i obwod tego trapezu.

3

Odpowiedzi

2010-03-18T14:53:42+01:00
Zad.1
Pp=12*16=192cm²
Gdy nie ma wysokości ostrosłupa nie da się tego obliczyć....


zad.2
Obw=8+16√3
P=64+(64√3)/3
  • ak69
  • Początkujący
2010-03-18T14:57:03+01:00
V=1/3 Pp*H
Pc=Pp+4Pb

d=√a²+b² => wzór na przekątną prostokąta
d=12+6=18
(przekątne przecinają się w połowie skąd wychodzi wysokość ostrosłupa)
18/2=9
9²+25²=H²
81+625=H²
√706=H
V=1/3(12*6)*√706
V=24√706

12/2=6(ściana boczna ostrosłupa tj. połowa jej podstawy)
6²+25²=h²
36+625=h²
√661=h

Pc=12*6+4(12√661)/2
Pc=72+2(12√661)
Pc=72+24√661





2. P= [(a+b)*h]/2 Ob=a+b +2l
8=a√3
a=8√3/3
2a=16√3/3

dolna podstawa = 2(8√3/3)+8= 16√3/3+8
p=[(8+16√3/3+8)*8]/2=[(16√3/3+16)*8]/2=(128√3/3+128)/2=(256√3+768)/3=
256√3/3+256+2*16√3/3

ob=8+ 16√3/3+8+2*16√3/3=16√3/3+8+36√3/3=52√3/3+8

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T15:02:03+01:00