A) Rekord predkości ssaków morskich nalezy do orki i wynosi on 55,5km/h.Ile Czasu zajmuje orce przepłyniecie 100 m z taka predkościa?
b) Bambus rosnie z predkoscia 0,7 mm/min. Ile cm urosnie w ciagu doby?
c) Najszybciej poruszajacy sie lodowiec zaobserwowano na Alasce. W ciagu doby przesunoł sie o 20 km. Z jaka predkoscia w cm/min porusza sie ten lodowiec ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T14:21:12+01:00
A) 55,5km/h
55500m=1h
100m=x
55500x=100
x=1/555h
x=3600/555sekundy=6,49s

b) 1 doba=24h=1440minut
bambus rośnie z prędkością 0,7mm/min, więc w ciągu doby urośnie o 0,7*1440mm=1008mm=100,8cm

c) 20km/24h=20000m/1440min=2000000cm/1440min=1388,89cm/min
81 1 81
2010-03-18T14:28:04+01:00
A) Rekord predkości ssaków morskich nalezy do orki i wynosi on 55,5km/h.Ile Czasu zajmuje orce przepłyniecie 100 m z taka predkościa?
100m=0,1km
55,5km - 60 min
0,1 km - x
x=0,1*60/55,5=0,108 min
b) Bambus rosnie z predkoscia 0,7 mm/min. Ile cm urosnie w ciagu doby?
1doba=24h=1440min
0,7mm-1 min
x - 1440 min
x=0,7*1440/1=1008mm=100,8cm
c) Najszybciej poruszajacy sie lodowiec zaobserwowano na Alasce. W ciagu doby przesunoł sie o 20 km. Z jaka predkoscia w cm/min porusza sie ten lodowiec ?1km=1000m=100 000cm
1 doba=1440 min
20*100 000cm/1440min=1388,88 cm/min
11 3 11