1.Szymon zdobył 54 pkt ze sprawdzianu składającego się z 15 zadań.Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 pkt a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 pkt.Ile zadań rozwiązał prawidłowo?
2.Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen same czwórki i piątki.Średnia jej ocen wynosi 4.75 Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie?
3.Ile złotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawać Kasia?
(Kasiu podwyższam ci kieszonkowe o 2.5 zł.To teraz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo ile przedtem w ciągu pięciu)
4.Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów.Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny płacę talara ale za każdy grzyb trujący odbiorę3 talary.Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów.Ile zebrał grzybów jadalnych a ile trujących?
5.Książki Ali stoją na trzech półkach.Na drugiej półce jest o 15 książek więcej niż na pierwszej i 2 razy więcej niż na trzeciej.Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej książek niż na drugiej.Ile książek ma Ala?
Nie musicie robić wszystkich róbcie tylko to co wiecie:)
To zadania na równania jakby co.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T14:41:38+01:00
1.
54 punkty – x%
75 punkty – 100%
12 zadań =60 punktów odjąć po dwa punkty za pozostałe zadania Czyli odjąć 6
Czyli 60 - 6= 54
Czyli rozwiązał 12 zadań

2.
x-liczba piatek
12-x-liczba czworek
[5x+4(12-x)]\12=4.75
[5x+48-4x]12=4.75 |*12
x+48=57
x=9-liczba piatek na swiadectwie

3.
x - kieszonkowe Kasi przed podwyżką

5x = 4(x+2,5)

5x = 4x + 10
x = 10

10 + 2,5 = 12, 5

Odp. Po podwyżce Kasia będzie dostawać 12,5 zł

4.
x - grzyby jadalne
50-x - grzyby trujące
x-3(50+x)=18
x-150-3x=18
4x=19+150
4x=168/:4
x=42
50-42=8

Odp: Antek zebrał 42 grzyby jadalne i 8 trujących

5.
x-ilosc na 1 półce
x-15=ilosc na 2 półce
½(x-15)=½x-7,5= ilosc na 3 półce

x+½x-7,5=2(x-15)
1,5x-7,5=2x-30
1,5x-2x=7,5-30
-0,5x=-22,5
x=22,5:0,5
x=45= ilosc na 1 półce
2 półka:45-15=30
3 półka:½×45-7,5=22,5-7,5=15
razem jest:45+30+15=90 książek
1 5 1
2010-03-18T14:51:54+01:00
1.Szymon zdobył 54 pkt ze sprawdzianu składającego się z 15 zadań.Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 pkt a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 pkt.Ile zadań rozwiązał prawidłowo?
x-dobre
y-złe lub brak
x+y=15
5x-2y=54
x=15-y
5*(15-y)-2y=54
75-5y-2y=54
75-54=7y
21=7y /:7
y=3
x=15-3
x=12


2.Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen same czwórki i piątki.Średnia jej ocen wynosi 4.75 Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie?

x-czwórki
y-piatki

x+y=12
(4x+5y):12=4,75
x=12-y
48-4y+5y):12=4,75 /*12
(48+y)=57
y=57-48
y=9
x=12-9
x=3


3.Ile złotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawać Kasia?
(Kasiu podwyższam ci kieszonkowe o 2.5 zł.To teraz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo ile przedtem w ciągu pięciu)
(x+2,5)*4=5x
4x+10=5x
10=x
po podwyżce x+2,5=10+2,5=12,5

4.Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów.Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny płacę talara ale za każdy grzyb trujący odbiorę3 talary.Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów.Ile zebrał grzybów jadalnych a ile trujących?
x-jadalne
y-trujące
x+y=50
x-3y=18

x=50-y
50-y-3y=18
50-4y=18
50+18=4y
68=4y /:4
y=17
x=50-17
x=33

5.Książki Ali stoją na trzech półkach.Na drugiej półce jest o 15 książek więcej niż na pierwszej i 2 razy więcej niż na trzeciej.Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej książek niż na drugiej.Ile książek ma Ala?
z tym mam problem, może w domu to rozwiążę
1 4 1