Odpowiedzi

2010-03-18T14:29:09+01:00
Kanały półkoliste są 3, znajdują się one w uchu wewnętrznym i wypełnione są chłonką. Podczas ruchów ciała chłonka przelewa się wewnątrz kanałów i w ten sposób warunkują one zachowanie równowagi.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T14:30:09+01:00
Właśnie wczoraj miałam takie zadanie na przyrodę
kanały pułkóliste są odpowiedzialne za utrzymanie równowagi,
pozwala na utworzenie trójwymiarowego obrazu otaczającej przestrzeni. Są wypełnione płynem zawierającym ziarnka CaCo3. Na wewnętrznej powierzchni kanałów półkolistych występują komórki czuciowe z rzęskami, które są uciskane podczas zmieniania pozycji ciała przez płyn. To powoduje powstanie impulsu nerwowego, który przesyłany do mózgu jest odpowiednio interpretowany i odczuwa informacje o pozycji ciała w danej chwili.

daj naj
2010-03-18T14:30:42+01:00
Znajdują się w błędniku - wewnętrznej części ucha. U człowieka są one tak usytuowane, że każdy z nich jest ustawiony mniej więcej prostopadle do płaszczyzn dwóch pozostałych. Zakończone są bańkami błoniastymi, w których znajdują się komórki zmysłowe uzbrojone we włoski. Przewody półkoliste wypełnione są śródchłonką, której ruch spowodowany obrotem głowy podrażnia włoski powodując pobudzenie komórek nerwowych, pozwalając zachować równowagę.