Odpowiedzi

2010-03-18T14:33:59+01:00
X-pączki
y-ciastka

2x+3y=6,90
3x+2y=6,90-0,30

2x=6,90-3y /:2
3x+2y=6,60

x=3,45-3/2y
3*(3,45-3/2y)+2y=6,60

x=3,45-3/2y
10,35-9/2y+4/2y=6,60

x=3,45-3/2y
10,35-6,60=9/2y-4/2y

x=3,45-3/2y
3,75=5/2y

x=3,45-3/2y
2,5y=3,75 /:2,5

x=3,45-3/2y
y=1,5

x=3,45-1,5*1,5
y=1,5

x=3,45-2,25
y=1,5

x=1,2
y=1,5
Spr
2x+3y=6,90
3x+2y=6,90-0,30

2*1,2+3*1,5=6,90
2,4+4,5=6,90
6,90=6,90

3*1,2+2*1,5=6,90-0,30
3,6+3,00=6,60
6,60=6,60
Teraz obliczam ile pączków po 1,20 może kupić Agnieszka za 18 zł
18:1,2=15szt
Odp: Agnieszka za 18zł może kupić 15 szt pączkow.



Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T14:39:59+01:00

x-paczek
y-ciastko
2x+3y=6,9
3x+2y=6,9-0,3

2x+3y=6,9 /*(-2)
3x+2y=6,6 /*3

-4x-6y=-13,8
9x+6y=19,8
(summujemy teraz oba rownania)
5x=6 /:5
x=1,2
teraz:
18zl:1,2=15
odp. Agnieszka mogłaby kupic 15 pączków za 18 zł.
2 3 2