Robert korzysta z komputera przeciętnie 2.5 godziny. Obliczył, że jest to 5/8 jego wolnego czasu. Ile czasu wolnego dziennie ma Robert. Zapisz obliczenia.

Bardzo proszę o wytłumaczenie, bo potrzebuję to na jutro, a wgl. tego nie rozumiem.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T14:35:24+01:00
X - ilosc wolnego czasu Roberta
2,5h = 5/8x /*8/5
x = 5/2*8/5 = 4 h

Odp : Robert ma przecietnie 4 h wolnego czasu.
2010-03-18T14:35:28+01:00
Dane:
przeciętnie 2,5 godziny dziennie
Szukane:
Ile wolnego czasu ma dziennie Robert?
Rozwiązanie:
⅝ to 2godz. 30 min. |:5
⅛to 30 min. |*8
⁸/₈ to 4 godz.
Odpowiedź: Robert ma 4 godziny wolnego czasu dziennie.