Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T14:35:35+01:00
Musisz zastosować twierdzenie pitagorasa bo romb składa się z 4 trójkątów.
Czyli:
a²+b²=c²

Jeśli przekątne tego rombu to 10 i 8 cm, to aby obliczyć boku trójkąta musisz jego przekątne podzielić na 2.
10cm:2=5 cm.
8cm:2=4cm.
Teraz korzystamy z twierdzenia pitagorasa.
(5cm)²+(4cm)²= (9cm)²
25+16=41cm

Odp.Bok wynosi 41cm.

Licze na najlepsze:).
1 5 1
2010-03-18T14:35:54+01:00
Jak se narysujesz to to ci wyjdzie chyba??? nie wiem miałam to ale nie chce mi się myśleć sorki :);):)
2010-03-18T14:36:23+01:00
D1 = 8
d2 = 10
P = 1/2 * d1 * d2
P = a * a
p = 1/2 * 8 * 10
P = 40 [cm2]

a kwadrat = P
a = pierwiastek z P
a = pierwiastek z 40