Proszę pomóżcie???!!!!!!:(:(:):)w tym zadaniu ,(trzeba to obliczyć z niewiadomymi np.x i potem ułożyć równanie i rozwiązać);::
2.W związku z dobrymi wynikami finansowymi firmy WIG każdy pracownik otrzymał w styczniu premię stanowiącą połowę jego pensji. Oblicz, ile miesięcznie zarabia pan Kowalski, który w styczniu otrzymał 2400zł, a ile pani Nowak która dostała kwotę 3600zł?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T14:49:41+01:00
X-pensja
1/2x -premia
a) Pan Kowalski
x+1/2x=2400
1,5x=2400 /:1,5
x=1600 -pensja Kowalskiego

b)Pani Nowak
x+1/2x=3600
1,5x=3600 /:1,5
x=2400 - pensja Nowak
5 4 5
2010-03-18T14:51:07+01:00
X- normalne zarobki pana Kowalskiego
y - normalne zarobki pani Nowak

x+0,5x=2400
1,5x = 2400/:1,5
x=1600

y+0,5y = 3600
1,5y = 3600 / :1.5
y=2400
Jeśli pomogłem to bądź człowiekiem daj NAJ ;))))
2 3 2
2010-03-18T14:52:08+01:00
X+o,5x=2400
1,5x=2400/:1,5
x=1600

y+0,5y=3600
1,5y=3600/:1,5
y=2400

x to p kowalski
y to p nowak
1 5 1