√36 + 64
Obie te liczby są pod JEDNYM pierwiastkiem, czego nie widać, bo nie umiem, albo nie da się tak zrobić (tutaj)...
Nie chodzi mi szczególnie o rozwiązanie, ale o zasadę : dodawania liczb pod jednym pierwiastkiem.
Proszę o wyjaśnienie :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T20:17:58+01:00
Liczby pod pierwiastkiem dodajemy do siebie. W tym przypadku otrzymamy √100 = 10.
Pozdro)
5 5 5
2009-10-26T20:18:29+01:00
Liczby pod jednym pierwiastkiem najzwyczajniej się dodaje, tak więc w tym przypadku będzie √100
6 4 6
2009-10-26T20:19:19+01:00
Jeśli stopień pierw. jest taki sam to można mnożyć lub dzielić np. √ i √, ∛ i ∛ itd.
np. √36 x √36 = √1296 = 36
lub ∛25 x ∛5 = ∛125 = 5
8 2 8