Przekształć na mowę zależną :
1.Pani od plastyki powiedziała do uczniów:,,Na następną lekcje przynieście parę liści".
2.Mama wołała Izę :,,Córeczko kiedy wkońcu przyjdziesz na obiad''?. Iza ,Odpowiedziała :,,Już idę tylko Azor gdzieś schował moje kapcie !."
3. Babcia zapytała Asię :,,Wnusiu kiedy mnie odwiedzisz?''. Asia odpowiedziała :,,Pewnie jutro ,babciu .Przyjdę koło czternastej".

2

Odpowiedzi

2010-03-18T14:51:34+01:00
1. Pani od plastyki powiedziała, że na jutro przyniesie parę liści.

2. Mama wołała Izę i pytała kiedy w końcu przyjdzie na obiad. Iza odpowiedziała, że już idzie, ale Azor gdzieś schował jej kapcie.

3. Babcia zapytała Asię kiedy ta ją odwiedzi. Asia odpowiedziała, że jutro, i że przyjdzie koło 14.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T14:53:00+01:00
1. Pani od plastyki powiedziała, żeby przynieść na następną lekcję parę liści.
2. Mama wołała Izę, kiedy przyjdzie na obiad, a córka jej odpowiedziała, że już idzie, tylko pies jej schował ciapy.
3. Babcia spytała swojej wnuczki, kiedy ją odwiedzi, a ona odpowiedziała, że przyjdzie jutro koło czternastej.