Dziadek Mikołaja,zapytany ,czy widział krasnoludka ,odparł:Tak widziałem kiedyś,jak skrzat i krasnoludek się ważyli.Skrzat był o 610mg cięższy od krasnoludka a razem ważyli 5,27g.Ile według dziadka ważył zkrzat a ile krasnoludek?

3

Odpowiedzi

2010-03-18T14:58:29+01:00
610mg = 0,61g

5,27g - 0,61g = 4,66g
4,66g : 2 = 2,33g
Krasnoludek ważył 2,33g.

5,27g - 2,33g = 2,94g
Skrzat ważył 2,94g.
105 4 105
jej
Późno xd Ale jest TUŻ
THX
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T15:01:03+01:00
X - skrzat
y- krasnoludek
x + y = 5,27g
1mg = 0,001g
610mg= 0,610g
x= 0,610 +y
0,610 +y + y = 5,27
2y= 4,66 |/2
y= 2,33
x= 0,610+ 2,33 = 2,94

skrzat wazyl 2,94 gramy
krasnoludek wazyl 2,33 gramy
58 3 58
dzienki
Ale przecież w książce pisze 620 mg.
2010-03-18T15:07:10+01:00
5,27 g= 5270 mg (zamieniłem na mg 1 g = 1000 mg)
x - krasnoludek
x + 650g - skrzat

x + 650 mg + x = 5720 mg
2x + 650 mg = 5720 mg
2x = 5720 mg - 650 mg
2x = 5070 I/2
x = 2535 mg tyle waży krasnoludek
2532 + 650 = 3185 mg tyle waży skrzat

2535 + 3185 = 5720 mg

38 3 38