Odpowiedzi

2010-03-18T15:14:54+01:00
80u:16=5
5 cząsteczek tlenu

108-80=28

28:2=14u
14u-azot

wzór N2O5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Emmi
  • Rozwiązujący
2010-03-18T15:19:08+01:00
80 : 16= 5 -ilosc cząsteczk tlenu
7-5=2 -ilosc cząsteczek azotu
N₂O₅- wzor sumaryczny
2010-03-18T16:02:37+01:00
108u- 80u= 28u

M N2= 14g/mol (u)
28u:14= 2

M O2= 16g/mol (u)
80u: 16= 5


wzór tlenku to N2O5 (oczywiście liczby małe ;) )

jest to tlenek azotu (V)