Odpowiedzi

2010-03-18T15:23:35+01:00
Przystosowanie zwierząt: nie które mają barwę "zlewającą" się z otoczenie (np. zając bielik), dzięki czemu drapieżniki ich nie widzą.
Przystosowanie roślin: W tundrze wszystkie gatunki roślin są bardzo drobne , rosną blisko siebie, tak aby w zimie mogła je przykryć warstwa śniegu,gdyż śnieg ochroni je i pozwoli dotrwać do następnej wiosny.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T15:26:21+01:00
Grube futro, lub warstwa loju zapobiegajaca szybkiej utracie ciepla, szeroie stopy ulatwiajce porusznaei sie po sniegu umaszczenei kamuflujace np biale u lisa polartnego u leminga male rozmiary powodujace ze nie ma takiego zapotzrebownaio na pozywienei o ktore ciekzo u roslin to zmniejszenie swoich rozmiarow zeby ograniczyc transpiracje spowodowana malymi opadami deszczu
1 5 1