W królestwie żyją smoki mające 2 albo 3 głowy. Dwugłowych smoków jest3 razy więcej niz smoków o 3 głowach. Wszystkie smoki maja razem 27 głow. Ile zyje smokow w krolestwie?


Odp: a) 12 b) 13 c) 14 d) 15


Prosze o obliczenia :D z góry dziex daje naj... :D

2

Odpowiedzi

2010-03-18T15:19:36+01:00
Smoków dwugłowych było jest 3 razy wiecej czyli 3x razy dwie głowy czyli 6x
smoki trzygłowe x razy trzy głowy = 3x

6x + 3x = 27
9x = 27 /:9
x = 3

3 razy 3 + 3 = 12

Opd. A = 12 smoków :P
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T15:23:26+01:00
Y=smoki o 2 głowach
x=smoki o 3 głowach

3x+2y=27
y=3x

3x+3x*2=27
y=3x

9x=27/9
y=3x

x=3
y=3*3

x=3
y=9

9+3=12