W ogrodzie znajduję się pojemnik przeznaczony do zbierania wody "deszczówki". Pojemnik ten jest w kształcie prostopadłościanu o wymiarach; długość - 100cm, szerokość - 60cm, wysokość - 40cm. W pojemniku zebrała się już woda do 3/4 wysokości pojemnika. Ile litrów wody jest w pojemniku ?

3

Odpowiedzi

2010-03-18T15:19:47+01:00
W ogrodzie znajduję się pojemnik przeznaczony do zbierania wody "deszczówki". Pojemnik ten jest w kształcie prostopadłościanu o wymiarach; długość - 100cm, szerokość - 60cm, wysokość - 40cm. W pojemniku zebrała się już woda do 3/4 wysokości pojemnika. Ile litrów wody jest w pojemniku ?

h=40 cm 3/4 *40= 30 cm = 3 dm

a= 100cm = 10dm
b= 60 cm = 6 dm
V= 3*10*6= 180 dm 3 = 180 l
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T15:21:04+01:00
3/4 *40= 30cm=3dm
60cm=6dm
100cm=10dm

Objętość wody w pojemniku
3dm*6dm*10dm=180dm3 (szesciennych)= 180l (bo 1l=1dm3)

Odp: W pojemniku jest 180 litrów wody.
2010-03-18T15:22:18+01:00
V=100*60*40
V=240 000 cm ³
3/4*240 000=180 000cm³
1l= 1 000 cm³
180 000 cm³ =180l tyle litrów wody jest w pojemniku