Odpowiedzi

2010-03-18T15:26:28+01:00
Okolicznik odpowiada na pytania miejsca, czasu, przyczyny, celu, warunku, sposobu, przyzwolenia. Okolicznik określa czasownik.

*Odmienne:

* rzeczownik
* przymiotnik
* czasownik
* liczebnik
* zaimek (rzeczowny, przymiotny, liczebny)

*Nieodmienne:

* przysłówek
* zaimek przysłowny
* przyimek
* spójnik
* wykrzyknik
* partykuła
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T15:27:01+01:00
Okoliczniki:
-miejsca (gdzie?, dokąd?, którędy?)

-czasu (kiedy?,o której godzinie?)

-sposobu(jak?, w jaki sposób?)

-przyczyny (dlaczego?, z jakiej przyczyny?)

-skutku(z jakim skutkiem?)

-celu(w jakim celu?, po co?)

-przyzwolenia(mimo co?,mimo czego?)

-warunku(pod jkmi warunkiem?)

-stopnia i miary (w jakim stopniu?)

do każdego można rówineż ułorzyć pytania

licze na naj
1 5 1
2010-03-18T15:27:14+01:00
Czasu - kiedy
miejsca - gdzie
sposobu - jak
celu - w jakim celu, po co
przyzwolenia - mimo co
warunku - pod jakim warunkiem
przyczyny - z jakiego powodu

odmienne - czasownik , rzeczownik, spójnik , liczebnik , przymiotnik
nieodmienne - spójnik, partykuła ,wykrzyknienie, przyimek przysłówek