Dodaje tylko bo chce sie upewnic , czy wam tez wyszlo 465 cm szesciennych
Podstawa graniastoslupa prostego jest trojkat prostokatny o przyprostokatnych rownych 5 cm i 12 cm oraz przeciwprostokatnej -13 cm . obilcz objetosc graniastoslupa , wiedzac, ze jego wysokosc jest o 2, 5 cm dluzsza od przeciwprostokatnej podstawy

3

Odpowiedzi

2010-03-18T15:45:58+01:00
V=Pp*H
H=2,5+13=15,5
V=0,5*12*5*15,5
V=465 cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T15:46:29+01:00
Podstawa graniastoslupa prostego jest trojkat prostokatny o przyprostokatnych rownych 5 cm i 12 cm oraz przeciwprostokatnej -13 cm . obilcz objetosc graniastoslupa , wiedzac, ze jego wysokosc jest o 2, 5 cm dluzsza od przeciwprostokatnej podstawy

V = Pp * H
Pp = 5 * 12 * 0,5
Pp = 30 cm²

H = 13 + 2,5
H = 15,5 cm

V = 30 cm² * 15,5
V = 465cm³

czyli dobrze Ci wyszlo ;)

Pozdrawiam;)
2010-03-18T15:47:17+01:00
V graniastosłupa = Pp x h

h = 2,5 + 13
h = 15,5

Pole podstawy
P = (5 x12) : 2 = 60 : 2 = 30

V = 30 x 8.5 = 465

Tak, zgadza się ;)