Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T15:57:27+01:00
Podpowłoki
[13Al] = 1s2 2s2 2p6 3s2 3p1
[24Cr] = 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s1 3d5 (promocja elektronu)
[7N] = 1s2 2s2 2p3
[5B] = 1s2 2s2 2p1
[16S] = 1s2 2s2 2p6 3s2 3p4

Skrócona
[10Ne] 3s2 3p1
[24Ar] 3d5 4s1(promocja elektronu)
[2He] 2s2 2p3
[2He] 2s2 2p1
[10Ne] 3s2 3p4

Chyba że chcesz powłokową
[13Al] K2 L8 M3
[24Cr] K2 L8 M9 N1
[7N] K2 L5
[5B] K2 L3
[16S] K2 L8 M6
4 3 4
2010-03-18T16:03:42+01:00
Glin:
1s2 2s2 2p6 3s2 3p1
[Ne] 3s2 3p1
krzem
1s2 2s2 2p6 3s2 3p2
[Ne] 3s2 3p2
brom
1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2 3d10 4 p 5
[Ar] 3d10 4s2 4p5
siarki
1s2 2s2 2p6 3s2 3p 4
[Ne] 3s2 3p4
4 2 4