na dwóch stronach klaser kolekcjoner ułozył 21 znaczkow w tym 7 poswięconych malarstwie znaczki z tych stron stanowią 3 % wszystkich znaczkow w klaserze a 7 znaczkow o tematyce malarskiej stanowi 25 % wszystkich znaczkow w klaserze o tej tematyce ile znaczkow ma kolekcjoner w całym klaserze ile z nich jest o tematyce malarskiej

2

Odpowiedzi

2009-10-26T20:40:41+01:00
X-ilość wszystkich znaczków w klaserze
y - znaczki o tematyce malarskiej
21=3%x
21= ³/₁₀₀ x /*¹⁰⁰/₃
2100 ÷ 3 = x
x = 700

7 =25%y
7=¼y/*4
y=28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T20:48:56+01:00
X---------100%
21--------3%
(Działania na krzyż)
21*100%/(pod kreską ułamkową)3%= 700 -znaczków

x--------100%
7--------25%
(również działanie na krzyż)

7*100%/(pod kreską ułamkową) 25%=28 - znaczków o tematyce malarskiej