Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T15:55:05+01:00
Rogówka - Umożliwia przechodzenie światła w głąb gałki ocznej.
Twardówka - Chroni oko przed urazami.
Tęczówka - Nadaje barwę oczom.
Naczyniówka - Odżywia oko.
Źrenica - Warunkuje dopływ światła.Jej średnica może się zwiększać i zmniejszać.
Soczewka - Załamuje promienie świetlne.
Plamka żółta - Miejsce najlepszego widzenia.
Plamka ślepa - Nie dociera tam światło.
Nerw wzrokowy - Przenosi impulsy nerwowe do mózgu.
Ciało szkliste - Wypełnia gałkę oczną.
32 4 32
2010-03-18T15:56:45+01:00
Twardówka: chroni przed urazami
naczyniówka: odżywia struktury gałki ocznej
siatkówka: zawiera komórki światłoczułe (pręciki i czopki), przekształca bodźce świetlne w impulsy nerwowe
rogówka: przepuszcza i załamuje światło
16 4 16