Odpowiedzi

2010-03-18T16:22:21+01:00
MMgCl=95g/mol
ms=188g
V=800dm3

1mol---95g
x------188g
x=1,98 mola

Cm=n/V
Cm= 1,98/800=0,0025mol/dm3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T16:30:30+01:00
Dane:
ms (masa chlorku magnezu)- 188g
M ( masa cząsteczkowa chlorku magnezu)- 24g/mol + 2 × 35,5g/mol = 95g/mol
( bo M Mg= 24, M Cl= 35,5- ale są 2 atomy więc należy pomnożyć przez 2)
Vr (objętość roztworu)- 800 dm³
Cm (stężenie molowe)- ?

Obliczam liczbę moli substancji ( n) w tym roztworze:
n= ms : M = 188g : 95g/mol= 1,98 mola

Obliczam stężenie molowe:
Cm= n : Vr = 1,98 mola : 800dm³ = 0,0025 mola/dm³

Roztwór ten ma stężenie 0,0025 mola/dm³