Odpowiedzi

2010-03-18T16:32:06+01:00
Zaprojektuj kształt działki 5 arowej aby na jej ogrodzenie wystarczyło 130 m siatki i aby mozna bylo wybudować dom, którego podstawa jest prostokąt o wymiarach 8 m i 20 m

1 ar. - 1 a = 100 m2
5 a = 500 m²

P = 500 m²
Ob = 130m

Ob = 2x + 2y = 130
P = x * y = 500

i rozwiazuje uklad rownan

2x + 2y = 130
x * y = 500

x + y = 65
x * y = 500

x = 65 - y
( 65 - y) * y = 500

x = 65 - y
65y - y² - 500 = 0

65y - y² - 500 = 0
Δ, √Δ troche zaokraglilam :/

x1 = 56 x2 = 9
y1 = 9 y2 = 56

Dzialka moze byc prostokatem o wymiarach 9m X 56m

Sprawdzam czy dom sie zmiesci (wybudować dom, którego podstawa jest prostokąt o wymiarach 8 m i 20m)

8 < 9 i 20 < 65

Sprawdzam czy starczy siatki
2 * 56 + 2 * 9 = 130
czyli akurat :)

Pole
9 * 56 ≈ 500
czyli tez dobrze :)

jak cos to pisz na pw

Pozdrawiam




Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:05:57+01:00