Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T16:17:03+01:00
Klimat Polski określamy mianem przejsciowym ze wzgledu na jego cechy przejściowe wynikające z przemiennych wpływów morskich z zachodu i kontynentalnych od wschodu.
Charakterystyczne cechy:
występowanie aż sześciu pór roku, co wynika z dużej zmienności typów pogody, zmienność pogody w roku i zmienność pogód w tych samych porach roku w poszczególnych latach, np. możliwe suche, gorące lato, jak i lato deszczowe, chłodne,
10 4 10
2010-03-18T16:18:17+01:00
Klimat przejściowy - nieco dalej w głąb kontynentu (np. Polska),pogoda zależy od napływających mas powietrza ze wschodu(E)- zima mroźna, lato ciepłe,
ze zachodu (W)- zima łagodana, lato chłodne,
Rośliny: lasy mieszane- dęby, brzozy, jarzebiny, sosny, świerki, jodły, modrzewie.
Zwierzęta: jelenie, sarny, bobry, rysie, dziki, lisy, zające, wilki.
3 2 3