W tłusty czwartek dziennikarz przeprowadził wywiad ze znanym cukiernikiem

- Widzę że jest pan bardzo zmęczony
- Tak, dzisiaj musieliśmy przygotować 20 razy więcej pączków niż zwykle.
- To ile pączków zrobiliście?
- O 5700 niż zwykle
- A na co dzień ile pączków wypiekacie?

Ułóż i rozwiąż równanie i znajdź odpowiedź na ostatnie pytanie dziennikarza

..... - liczba pączków przygotowanych w zwykły dzień.
..... - liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek ( 20 razy więcej)
..... - liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek ( o 5700 więcej)

równanie:

2

Odpowiedzi

2010-03-18T16:22:24+01:00
X - liczba pączków przygotowanych w zwykły dzień.
20x- liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek ( 20 razy więcej)
x+5700 - liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek ( o 5700 więcej)

20x= x+5700
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T16:23:05+01:00
X - liczba pączków przygotowanych w zwykły dzień.
20x - liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek (20 razy więcej)
x+5700 - liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek (o 5700 więcej)

równanie:
20x = x+5700
20x-x = 5700
19x = 5700 |:19
x = 300