Odpowiedzi

2010-03-18T16:30:00+01:00
Pióra pokrywowe - zatrzymują ciepło
lotki - są to pióra w skrzydłach które umożliwiają latanie
sterówki i pióra puchowe - tkwią w ogonie, pozwalają utrzymać równowagę w czasie lotu

liczę na naj
pozdrawiam :)
89 3 89
2010-03-18T16:39:28+01:00
Pióra pokrywowe -opływowy kształt ciała
lotki- tworzą powierzchnię lotną
sterówki- sterowanie lotem
puchowe-zatrzymywanie ciepła
124 1 124
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T16:54:06+01:00
Pióra puchowe tworzą warstwę chroniącą przed zimnem.
pióra pokrywowe nadają zwierzęciu opływowy kształt.
lotki tworzą powierzchnię nośną skrzydeł.
sterówki służą jako stateczniki i stery (są w ogonie).
82 4 82