Odpowiedzi

2010-03-18T16:40:35+01:00
Http://pl.wikibooks.org/wiki/Angielski/Czasy

tutaj masz wszystko wystarcz ze klikniesz sobie na czas który cie interesuje x)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T16:49:58+01:00
To be:
I am-ja jestem
You are-ty jesteś
He is She is It is-on,on jest,ona jest,ono jest
We are-my jestesmy
You are-wy jestescie
They are-oni są

Present Simple-stosowany dla rutyny/nawykow,rozkladow,przy slowkach-always,usually,never,sometimes itp...."Do"(w wolnym tlumaczeniu "robic".Uzywa sie go w zdaniach twierdzacych dla I,You,They,We),"Don't"(uzywany a zd.przeczacych dla I,You,They,We),"Doesn't"(uzywany w zdaniach przeczacych dla He,She,It),"Does"(uzywany w zd.twierdzacych dla He,She,It)

Present Continous
czynnosci wykonywane teraz i zaplanowane na najblizsza przyszlosc.Do czasownikow dodajemy -ing. schemat zdania :
To be + czasownik z koncowka-ing Przyklad:
I'm going to cinema-ja ide do kina

Relative clauses:wko,which,that,whose
who/that =>w odniesieniu do osob(ktory,ktora)
which/that =>w odniesieniu do rzeczy i zwierzat(ktory,ktora)
whose => ktorej,ktorego,ktorych