Matma Klasa 6 !!

Jak nie bede tego mial dostane 1 !!

Ma Byc Dobrze Bo Nie Dam 16 !!

1.Podstawą graniastoslupa prostego jest,romb o boku 3 cm i wyskości 2,5 cm
Wysokość Graniastoslupa wynosi 6 cm .
Oblicz objętość i pole powiechrzni tej bryły

2.Oblicz Pole Powierzchni prostopodłościanu o wymiarach :
0,07 m ,240mm,1,6dm.Ile wynosi jego objętnośc


Dziękuje :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T16:50:12+01:00
1.Pp=a*h
a=3m
h=2,5cm
Pp=7,5cm²
V=Pp*H
H=6cm
V=7,5cm²*6cm=45cm³
Pc=2Pp+Pb
Pb=4*2,5*6cm=60cm²
2.a=0,07 m=7cm=0,7dm
b=240mm=24cm=2,4dm
c=1,6dm
V=a*b*c
V=2,688dm³
Pc=2PP+Pb
PP=a*b=1,68dm²
Pb=2*a*h+2*b*h
Pb=2,24dm²+7,68
Pc=13,28dm²
2010-03-18T16:53:24+01:00
1Prombu=3*2,5=7,5cm²
Ppodstawy=2*7,5=15cm²
Pboku=3*6=18cm²
Pscian bocznych=4*18=72cm²
Pgraniastoslupa=15+72=87
objetosc=3*2,5*6=45cm³
2objetosc=70mm*240mm*160mm=2688cm³
Ppodstawy=7cm*24cm=168cm²
P₁boku=7cm*16cm=112cm²
P₂boku=24cm*16cm=384cm²
Pfigury=2*168cm²+2*112cm²+2*384cm²=336+224+768=1328cm²